22224

אני לומד ב"ה ספרי מוסר, מתעורר לחשיבות עבודת התשובה, אבל אני לא מרגיש עדיין את ההתקרבות לה', האם עבודת התשובה מתבטאת בלימוד ספרים בלב, שמיעת שיחות מוסר, התבוננות ביום הדין וכדומה?

תשובה למעשה הוא על ידי דיבור עם ה'

 

לימוד ספרים הם רק כלי הכנה בכדי שנוכל לעורר את הלב לתשובה. אך בוודאי שצריך ליישם את התשובה 'למעשה'. לא רק לרחף במחשבות של: 'היום אלול', 'צריך לעשות תשובה ולשפר את המעשים…'

כי אם המושג תשובה פירושו לשוב לה', הרי שיש כאן משהו מעשי, לעשות מול ה'. לא רק מחשבות כלפי עצמנו, יש כאן קשר דו צדדי…

כלומר, שבנוסף על אווירת ההתחזקות, בתוספת של קירבה להשי"ת, התחזקות במצוות ומעשים טובים, ותיקון המידות, יש לעשות תשובה במובן הכי פשוט, והיינו להתפייס עם ה', כשם שמתפייסים עם חבר. פשוט לדבר עם ה', לבקש ממנו שיחזיר אותנו אליו, שיחזק אותנו בלב לחיות את הקשר עמו, לבקש לו סליחה על העוונות, ולספר לו שבאמת אנחנו רוצים את קרבתו.

עצם השיחה עם ה', היא כבר פעולה של תשובה, שאנו שבים אליו, ואפילו עוד לפני שבפועל יש שינוי במידות והרגלים הלא טובים.

והאמת שהנהגה זו הנהיג לנו רביז"ל בכל ימות השנה – התבודדות! אלא שבימים אלו בהם מדברים מתשובה, והשי"ת פותח לנו כל ההזדמנויות להתקרב אליו, בוודאי ראוי לנו להתחדש בזה, ומי שכבר רגיל לכך כל השנה, יוסיף עוד כמה דקות באמצע היום לדבר עם ה', כך לא נישאר בהתעוררות הכללית, אלא נעסוק למעשה בעבודת התשובה – חידוש הקשר מול ה', כשם שמחדשים קשר עם חבר, לא רק ברעיון ובמחשבה, אלא בפועל, הולכים לדבר איתו…

זה לא קשה כל כך כמו שנדמה, צריך פשוט קצת תמימות, לשבת על כסא כמה דקות, ולדבר עם ה', כי הוא מקשיב ומאזין. בחודש אלול מתגלה, שהוא מבין ומאזין מביט ומקשיב לקול תפילתנו…

כמובן גם שיש להתחזק באמירת תהילים והתפילות של רבי נתן בליקוטי תפילות, אבל העיקר הוא השיחה האישית, לספר קצת על העבירות והרגלים הלא טובים, ולבקש שיסלח ויתן בנו את הכח להתחדש.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *